Koers
Grafiek
Analyse

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   AanmeldenAanmelden 
 ProfielProfiel   Log in om uw privé berichten te bekijkenLog in om uw privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 

Economie en de beursindexen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Wallstreetweb.nl Forum Index -> Economie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Treeg

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 6:40 pm    Onderwerp: Economie en de beursindexen Reageer met quote

Geachte beleggers,

het lijkt mij een goed idee om in deze rubriek de (wereld)economie en de gerelateerde beursindexen wat op te volgen.

Vandaag hebben de meeste beursindexen flinke klappen gehad.
Het meest in het oogspringend was de Chinese beurs die -8,8% ging. Deze index is het afgelopen jaar verdubbeld en een afkoeling hier zal nodig zijn en deugd doen. Helaas heeft dat echter ook invloed op andere beurzen; ook al zijn die goedkoper genoteerd (lagere gemiddelde P/E)
Ook de TECDAX ging vandaag al zwaar onderuit en staat nu al -6,5%
De andere Europese beurzen gingen ook achteruit maar de verliezen situeren zich daar rond de tussen de 2-3%
Het is duidelijk dat de beleggers winst nemen op aandelen die de laatste weken en maanden goed gepresteerd hebben (zie maar naar QCE bvb) De aandelen die het niet goed deden de afgelopen weken en maanden houden beter stand en verliezen nauwelijks (omdat er niet veel te verliezen is : GMXR bvb staat nog net in het groen vandaag als een van de weiningen)
Het is wenselijk om de zaken wat op te volgen de komende dagen en (gedeeltelijk) winst nemen op aandelen die het goed hebben gedaan de laatste weken en maanden kan geen kwaad. Aandelen die het niet goed deden; wel daar heeft men weinig te verliezen en heeft het niet veel zin om die te verkopen!! Aan zulke paniekverkopen hebben alleen de daytraders en de aasgieren plezier; dus dat kunnen we beter laten ...
Hou het in de gaten en hou het hoofd koel. Er komt later altijd een moment dat men zijn aandeeltjes toch nog met winst kan verkopen. Ik heb ESLR onlangs on 8.06$ buitengezet om mijn verliezen te beperken (zie ESLR forum) en ik had ze deze week makkelijk boven de 10$ kunnen verpatsen. Zo zie je dus maar!!!!
Greetz,
Treeg
lost boy

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 7:03 pm    Onderwerp: Winst nemen Reageer met quote

Treeg schreef:
Geachte beleggers,

het lijkt mij een goed idee om in deze rubriek de (wereld)economie en de gerelateerde beursindexen wat op te volgen.

Vandaag hebben de meeste beursindexen flinke klappen gehad.
Het meest in het oogspringend was de Chinese beurs die -8,8% ging. Deze index is het afgelopen jaar verdubbeld en een afkoeling hier zal nodig zijn en deugd doen. Helaas heeft dat echter ook invloed op andere beurzen; ook al zijn die goedkoper genoteerd (lagere gemiddelde P/E)
Ook de TECDAX ging vandaag al zwaar onderuit en staat nu al -6,5%
De andere Europese beurzen gingen ook achteruit maar de verliezen situeren zich daar rond de tussen de 2-3%
Het is duidelijk dat de beleggers winst nemen op aandelen die de laatste weken en maanden goed gepresteerd hebben (zie maar naar QCE bvb) De aandelen die het niet goed deden de afgelopen weken en maanden houden beter stand en verliezen nauwelijks (omdat er niet veel te verliezen is : GMXR bvb staat nog net in het groen vandaag als een van de weiningen)
Het is wenselijk om de zaken wat op te volgen de komende dagen en (gedeeltelijk) winst nemen op aandelen die het goed hebben gedaan de laatste weken en maanden kan geen kwaad. Aandelen die het niet goed deden; wel daar heeft men weinig te verliezen en heeft het niet veel zin om die te verkopen!! Aan zulke paniekverkopen hebben alleen de daytraders en de aasgieren plezier; dus dat kunnen we beter laten ...
Hou het in de gaten en hou het hoofd koel. Er komt later altijd een moment dat men zijn aandeeltjes toch nog met winst kan verkopen. Ik heb ESLR onlangs on 8.06$ buitengezet om mijn verliezen te beperken (zie ESLR forum) en ik had ze deze week makkelijk boven de 10$ kunnen verpatsen. Zo zie je dus maar!!!!
Greetz,
Treeg

Vandaag ook winst genomen en heb nu mooi 50% aan geld.

Had dit nog niet verwacht maar zag vanmorgen om negen uur de indexen in het rood dus heb mijn LBI, Shell en Fugro eruit gedaan en vanmiddag nog een hoop van de canadese beurs.

Het zal wel weer opveren maar heb in 2004, 2005 en 2006 mijn mooie rendementen in de eerste 2 maanden snel zien verdwijnen.

Sterkte voor de volhouders Exclamation
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
josny

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 9:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een serieuze klap in China : de Shanghai & Shenzhen 300-index gingen 9% onderuit.
De voornaamste reden is de vrees dat de overheid illegale in-vesteringen gaat beteugelen. De bedoeling is hoogstwaarschijnlijk om de te hoge groei van de chinese economie te temperen en dan kan je best beginnen met dat wat illegaal is te bannen - zo zal de regering en aansluitend de beursautoriteit gedacht hebben.
De korrektie die daarop volgde is voor China wel welkom : inderdaad zijn de beurzen er in kapitalisatie verdubbeld het laatste jaar en zaten we met een hoge K/W van boven de 20 ! Op zich dus een gezonde korrektie.

Wat me wel erg verwonderd is, dat de Europese, en in mindere mate de Amerikaanse beurzen, zo furieus reageren. Zoals Treeg al aanhaalde, zijn vooral de Europese beurzen in principe nog steeds vrij goedkoop met K/W's van gemiddeld 13. Historisch gezien en steeds getemperd door de mooie winstcijfers van de bedrijven is dit een lage K/W.

Daarbij moet gezegd dat het beteugelen van illegale in-vesteringen in China een goede zaak is voor multinationals ea. buitenlandse bedrijven. Deze kunnen hierdoor hun omzet en dito in-vesteringen in China verhogen. Wat vanuit beleggersstandpunt dus eerder positief is.

Veel Europese in-vesteerders zaten waarschijnlijk te wachten op hét verhaal dat hen overtuigde om (tijdelijk) winsten te nemen. Gezien de goede fundamenten van de Europese economie die nog steeds intact zijn (winstgevendheid, hopen cash, overnames, beteugelde inflatie, steeds lage rentes, olie aan matige prijs.....) vind ik dit eerder een paniekreactie (typerend is hierbij dat de media dit nog aanwakkeren : als de beurzen het goed doen hoor je niks, als er een dagje wat mis gaat bazuinen ze het uit naar alle windstreken - ha daar hebben ze die onnozele beleggers weer eens goed bij hun pietje Exclamation ).

Men kan deze tijdelijke paniekreactie beter negeren. Laat ons het erbij houden dat we hier in een wat onverwachte, maar toch enigszins welgekomen korrektie zitten. Een geleidelijk opwaartse beweging is nog altijd te verkiezen boven een steile noordwaartse helling. Je kan beter wat uitrusten op een niveau van waaruit je weer kracht hebt om te klimmen, zo gaat dat in de bergen ook.

En het is een waarheid als een koe : het zijn die sectoren waar bij een korrektie de grootste uitverkoop is gebeurd, die het snelst recupereren.

Mijn advies : houden die stukken en even met andere dingen bezig houden, er zijn nog heel wat andere plezante dingen in het leven.

Jo Wink
josny

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 9:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De mening van een expert, en dan maar relativeren :

http://www.tijd.be/mijn_nieuws/economie_financien/artikel.asp?id=2736085

Jo Wink
Juan

BerichtGeplaatst: Di Feb 27, 2007 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die Groenspaan moet is ophouden met de reden voeren in de wereld. Exclamation Exclamation Exclamation
vanbelle

BerichtGeplaatst: Wo Feb 28, 2007 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook van mening dat Greenspan nu zijn mond moet houden na al die jaren van zijn beleid. De uitspraak van Greenspan heeft reeds maandagavond Amerika beïnvloed en ook daarna Europa. Volgens mij gingen , zonder zijn woorden, de reacties zo heel heftig niet geweest zijn. Het was olie op het vuur gisteren.
jo

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

josny,

Mooi artikel van Luc Van Hecke.

Aziatisch groeiproces zal inderdaad niet stilvallen, maar gekenmerkt worden de volgende decenia met enkele obstakels (gezond) om nadien zijn weg met een groeiritme eigen aan zich voort te zetten.

Ik vind wel dat men de cowboys van hedgefondsen meer en meer zou moeten aan banden leggen.

Good luck to all.

jo Laughing Laughing Laughing
Naar boven
Fullhouse

BerichtGeplaatst: Di Sep 04, 2012 10:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

$48.770.741.764.380,00

http://www.economist.com/content/global_debt_clock
Naar boven
Fullhouse

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2012 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

over een groeimarkt gesproken...

Unicharm Corp. (8113)’s sales of MAPS diapers in Japan exceeded those for babies for the first time last year.

http://www.bloomberg.com/news/2012-05-09/elderly-at-record-spurs-japan-stores-chase-1-4-trillion.html
Naar boven
Fullhouse

BerichtGeplaatst: Vr Jun 19, 2015 10:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat ging snel... Shanghai Composite (-6.42%) -306.99 4,478.36 en eindigt dit draadje waar een discussie in 27 feb 2007 met mee begon... plus ça change..

50ma (4555) voor het eerst is lange tijd overtuigend doorbroken.. even oppassen dus... 200ma is een eind verwijderd op 3289.. wordt er binnenkort gedraaid of gaan miljoenen nieuwe chinese beleggers de keerzijde van margin leren kennen??
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Wallstreetweb.nl Forum Index -> Economie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar:  
U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls